Julfest i Förskoleklassen

Ja i Måndags var vi på Julfirande på Edwin´s skola & dom hade bakat jätte goda pepparkakor, lussebullar, vanliga bullar, chokladbollar m.m. det fanns hur mycket go skaker som helst.

När fikat var klart så skulle det sjungas, försökte att ta en bild men det blev mörkt, Edwin står iallafall längst bak i mitten ungefär. Å man hörde när han sjöng, för det visslade mellan tänderna.....

Sedan fick vi gå runt & prata med fröknarna, som är helt underbara allihopa, sedan visade Edwin sin tomte som han hade gjort & den hängde uppe i taket en Fox tomte, han är tokig i märket Fox, jag vet inte hur många Fox kepsar denna lilla kille har nu....Pappa & Edwin gjorde en smäll karamell ihop.

När vi kom hem senare på kvällen, klagade Edwin på ont i huvudet & han satt bara & hängde i soffan, jag tog en temp som visade 39 grader , jaha ja nu blev han sjuk oxå. Undertiden jag plockade undan & tog fram lite Ipren till honom hade han däckat i soffan. När jag väl fått in honom i säng somnade han om bums.

Tisdagen så var det inte fullt så mycket i feber 38,5 grader, fortfarande feber men bara lite ont i huvudet sa han. Men han börjar bli tät i näsan & hostar en heldel på morgonen.

Idag har han varit lite piggare men ligger på 38 grader, hostar & snorar mest på morgonen & kvällen. Så jag blir hemma med honom hela veckan. Han får inte ligga sjuk när tomten kommer snart......

Synd att han blev sjuk nu,  för nu missade han skidkul igen & pappa spelar match ikväll å då skall stoebror vara med å spela, dom spelar 19,30 mot Lycksele  . Storebror spelar för Lycksele i vanliga fall men dom fick lov att vara med ikväll. Men som tur är kan man ju gå in på SIK & klicka på Kamera Ishall å hänga med i matchen....

Nä nu skall jag påta på lite här...(se där jag skrev inte det fula ordet pu.. !!)



Ha dé gött....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0