En lite blandad vecka....

Ja veckan började ju mé att Edwin blev sjuk i feber, hosta & snuva... Så jag har haft en hund som har varit dödens trött på oss sjuklingar, för jag har ej hunnit med honom som jag borde ha gjort. Detta visade han tydligt när han av ren tristess rev sönder en kökshanduk men jag måste tillstå att han har en konstnärlig ådra, jag ser antingen ett hjärta eller så kan det vara ett Fox märke.....

Igår släppte jag iallafall ut Edwin en stund, han var feberfri & trött på att vara inne. Så han var ute i snö/regnet en stund & sedan gick han in till grann pojken Axel & lekte. Edwin lämnade då även Axel´s & Olle´s julklappar eftersom dom åker till Göteborg för att fira jul. Färden dit började idag....

Olle blev jätte glad över sin julklapp, en sjungande & dansande hund



Dom öppnade klapparna igår, för det blir så mycket att ta på bussen/tåget annars.

Idag har gubben´s kusin barn Maja varit här en stund på eftermiddagen. Hon åt middag med oss sedan ville Edwin & Maja åka upp till skidstadion för att testa dom nya skidorna, å det gick väl så där. Jag tog med mig Ozzy upp så medans dom åkte skidor tränade jag honom.

Edwin blir så elak bara när det inte funkar NU. Utan att han måste öva först, innan det går bättre, ja ja sånn var säkert jag mé.... inte.....näää tror inte dé....
Här kommer dom stakandes

Jaha for dom nu igen... Men jag stannar snällt här hos matte....

När dom blev trötta på att åka skidor åkte dom hem till Maja & där är nu Edwin. Han ville stanna där en stund ikväll.....

Så jag har det lugnt & skönt en stund....Och skall passa på att göra ingenting....

Ha dé gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0