Mörkret faller...

Ja nu är det en dyster tid, det är mörkt när man går upp & åker till jobbet, & det är mörkt när man kommer hem. Det enda positiva jag just nu ser med att det skall komma snö, är att det blir lite ljusare.

Snart är det ju dax att ställa om klockan, å varje år är detta fenomen ett dilemma för många, skall visaren bakåt eller framåt ?  Men hav förtröstan alla ni förvirrade där ute, jag har fått lära mig en bra ramsa till detta. Så här går den:
 
På våren ställer man fram utemöblerna & på hösten ställer man tillbaka dem. Alltså kontentan blir att natten mellan Lördag & Söndag nu den 25/10 & natten till den 26/10 drar vi visaren 1 timma tillbaka.  Vojla !! Enkelt som en smäck !

Nu skall ja ta & öva lite skrivning med Edwin han är jätte taggad att skriva i sina nya skrivböcker. Å duktig é han åxå

Så nu lämnar jag skrivandet för denna gången....

Ha dé gött.....

Kommentarer
Postat av: ´Jenny

2008-10-20 @ 21:05:05
Postat av: Jenny

GAH! Hann trycka på enter :)



Jag är dålig på det där med att veta om man ska ställa tillbaka kl eller om man ska dra fram den :)



Anyway så har du blivit utmanad på min blogg :D

2008-10-20 @ 21:06:26
URL: http://amrenofredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0