Mamma, mamma en tio taggare......

Ja ni, våran son var hos en kompis i Torsdagskväll. Kompisen bor bara ett kvarter bort på gatan här så E tog cykeln dit. Jag följde han en bit & gick sedan hem igen för att städa & röja undan lite.

Efter en stund slits ytter dörren upp & in kastar sig E med orden, mamma, mamma en tio taggare på vägen, en älg......... jag frågade: var då ?
utanför svarade han då. Så jag tog på mig ytterkläderna & gick ut & tittade längre bort på gatan där han sa han hade sett den. Å vad ser jag ........En ren, hahahhaa, ja ja han är gosig våran son.

Annars har det inte hänt så mycket i veckan. Gubben var i Umeå med K för att köpa in en ny hockey utrustning & passade då även på att köpa en ny klubba till E. Han har växt jätte mycket sedan sist dom stog på skridskor i våras.
& E blev jätte nöjd med den nya klubban som skall invigas imorgon, han älskar att va på isen så man vet aldrig han kanske blir ett hockeyproffs en dag (hehe) i nä vi får väl se vad det blir.

Nu börjar det bli mörkt på kvällarna här redan klockan 20.00 ser det ut så här detta är på baksidan huset vi har små lyktor i rabatterna, syns den ??? Å kallt är det på nätterna så vi har redan fått skrapa rutan på morgonen. Men fast detta så ser solrosen ut att stortrivas hon är såååå fin ännu jag skulle vilja att den såg sånn ut hela tiden.........

Har jobbat endel med Ozzy i veckan oxå. Till helgen den 27:de så är det ju en heldags kurs igen (ääääntligen) vad jag har längtat, då kommer ju Kia hit, hon jag har skrivit om förrut. Å det skall bli så kul.
Vi har busat endel åxå jag & Ozzy han behöver lite bus med
ha ha försök att ta min vante du....jag är på G
klara, färdiga ......
nu sticker jag ..... å du hinner inte med.......

Ahhhhh låt mig sova nu....jag är trött......

Idag skall vi iväg till badhuset & sedan kanske det vet inte E om ännu, men jag skall kolla om  det går så han kan få åka till isladan efter middagen.... Annars blir det isladan imorgon , men jag hoppas det är ledigt där idag med.

Nä nu skall vi börja klä på oss, varit lite slöa nu på morgonen. Men tills nästa gång ...Ha dé....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0