Passivitet......

Ja det tränade jag med Ozzy idag....å jag säger bara hjääääälp. Han vill inte .

Jag tog honom på en promenad tillsammans med E . På vägen ut mötte vi den underbara Dakira med husse & husses bror. Ozzy blev stortokig, han skulle bara dit , Dakira bara tittade på honom som om hon tänkte..- men lilla gubben, coola ner dig lite hööru. Vojne vojne.

Men vi fortsatte färden mot badsjön där jag släppte lös Ozzy & befäste en vissling, där han skall tvär komma till mig, & den satt bums, så det gick bra. Sedan kom det några hundar & döm om min förvåning, nu brydde han sig inte alls, så än finns det hopp....

Vi fortsatte runt badsjön & kom fram till kätterställningen där E ville klättra en stund
på väg mot toppen

Undertiden tänkte jag att nu passar jag på med att öva passivitet, hm ja . Innan Ozzy ens lade sig ner tog det 45 minuter , å han bara pep, gnydde & ville ha uppmärksamhet, men jag dissade honom,  å jag tänkte att, jag ger mig inte så tillslut lade han sig ner helt & fullt. Men jag anser inte att han var helt passiv eftersom, så fort nått lät , hoppade han upp & tittade runt. 1 ½ timme höll vi på då låg han ner & rullade runt, då slutade jag men det är väl bara att nöta på. Jag körde oxå sök träning, & kontakt övning  idag. Med E som störande moment. Å det funkar. Jätte bra.

Jaha det var väl så jä...la typiskt nu går det inte att få in några kort meddelar blogg.se attans oxå
Nu gick det, var en kort kortslutning, hehe här har E tagit sig upp i ett träd han älskar att klättra..
En klätter apa... ligger det i släkten tro ????

Eftermiddagen fortsatte med en tur till hockeyladan där E var & åkte i 2 timmar. Efter åkningen spelade han lite apa (även där)
Endast iförd underställ & snoppskydd.....
Spillevink

Nu ligger han för nedräkning i sängen, & jag vill avsluta med ett jätte fint höstkort
Ett underbart fint träd ståendes på badsjön & klarblå himmel

Nä nu får det vara bra för idag. Ha dé.

Kommentarer
Postat av: Kia

Vilka fina höstbilder. Åhh vilken hockeyspelare det var på inlägget innan! Wow vilken kille!! Vi ses snart.

2008-09-22 @ 22:03:50
URL: http://www.kiasguidedog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0