Vem behöver åka till Thailand....?

När vi får sånna här underbara dagar som vi haft idag. Strålande sol från en klarblå himmel... Underbart.
Vi åkte iväg ut vid halv 11 till Gubben´s moster Lotten & Stefans stuga.

Jag släppte av Gubben & Edwin så dom tog skotern dit.  Å väl där så satt iallafall jag med näsan upp i vädert...m.m.m.m sååå sköönt. Lite bilder från dagen kommer här...

Elden på väg att fixas till ...

Ozzy fått en sök övning...

Gubben´s morbror Stig på väg till Edwin för att borra  upp ett fiskehål...

Å här kommer Gubbens morbror Bosse med hund...

Ahh den tar sig....

Ozzy gick inte så bra ihop med Bosses hund, så det blev att dela på dem, men det funkar dé med. En övning Ozzy behöver så han lär sig at inte alltid får vara där matte é...

Farmor tar & grillar sig en korv.....

Får jag nått napp ???

Jag vänta, å väntar......

Stig vid sin skoter....

Jaaaaa jag fick napp.....

Stig lär ut hur man bäst gör för att få största firren....

Sök.....

Ett glatt gäng myser i solen......

En sista tur Edwin tar med pappa på skotern innan vi åker hem...

Å här é dom tillbaks....

Jaha då står dom här ännu..Jag höll på att smälla med dessa renar på vägen till stugan. Fick tvärnita å fick stopp alldeles framför en av dem , men tror Ni dom flyttade på sig när jag skulle köra. Nähä Ni . Jag måste nog krypa till korset här å erkänna en sak. Dé  é otroligt dumma djur. Jag har ialla år jag bott här tagit dessa djur i försvar men nu... är dé slut med det.....

Nä nu får dé va bra för idag... så


Ha dé gött....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0