Änglavakt...

Ja Ni det hade verkligen gubben min igår. Han körde skotertävling i Tärnaby. Allt lungt fram till sista racet, sen hände nått..Jag vet egentligen inte vad, har hört lite olika varianter, men gubben vurpade iallafall rejält, & som jag har förstått det hela så har han slått runt med skotern. Som tur va var varken  jag eller  Edwin med.

Han ringde på eftermiddagen/kvällen meddelade att det hänt en olycka, han var på väg till Lycksele sjukhus för smärtor i ena axeln & i nacken.

Efter ett tag så kom kompisen hans hit med skotern, som nu är i 4-delar. Å först då började det sakta smälta in, vad som hänt. Han berättade också att gubben min hade som sagt änglavakt, detta kunde ha slutat väldigt illa. 

Det blev en lång & sömnlös natt, vaknade av å an kollade på telefonen om någon hade ringt.

Jag gick upp & ringde sjukhuset nu på morgonen för att höra hur det var. Han ligger just nu på kirurgen så jag fick prata med en sköterska där. Å som tur är så visade röntgen inga skador på skelettet i varesig i nacke,axel ländrygg eller bröstkorg
 
Han har däremot en enorm smärta i hela kroppen, rejält mörbultad. Vi får väl se om han kommer hem idag eller får stanna kvar nån dag till. Han skulle höra av sig efter ronden gått nu på förmiddagen.





Nä nu får Ni...

Ha dé gött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0