Fredag kväll....

Började med att jag tog en cykeltur med Ozzy, å jag måste få skryta han är kanon duktig. En sånn kille, det riktigt lyser om honom & man ser vad kul han tycker det är..Häärligt.

Lördagen började kl: 08.30 med krattning, jag & Edwin började med baksidan huset..

 Edwin är duktig & hjälper mamma.



Lövhögar, det va bara några av en jätte mängd som vi krattat ihop..

Det tog c:a 4 ½ timma & kratta rent  baksida. PUH !! Jag vet inte vilket som är värst. Skotta snö eller kratta löv...

Middagen bestog i går av grillat med potatissallad å gud vad gött dé va. Satt ute gjorde vi mé ...

Grill mästar´n, som mår mycket bättre nu.

Vi tog även en sväng ner till vattnet, Edwin ville test fiska..





Å tror Ni inte på den att Edwin fick på en bamsig, så jag skulle hjälpa honom att dra in firren, men alldeles vid land tappar vi den, rackarn´s, å vad elak  jag blev.

På kvällen blev det en cykeltur igen med Ozzy, å det gick som vanligt kanon bra....



Jag släpper Ozzy efter en grusväg där han får springa av sig en stund innan vi fortsätter runt samhället...



Ja vädret har varit rätt hyfsat i helgen iallafall, det är skönt nu när man kan börja att hänga ut tvätten igen



Idag Söndag  var det framsidans tur att bli krattad å då fick jag hjälp av Kim va skönt.....har själv lite skavsår i händerna...hihi



Vi har som Ni säkert förstår varit ute mest hela tiden under helgen, Edwin fick visserligen följa med storebror Kim & hans kompis Tomas på en raggarsväng i Storuman ... Ja dé skall börjas i tid...





Utelekar har det varit som gungning & cykelhoppning. Visserligen idag Söndag så har vädret varit lite underligt. Morgonen sol, sedan helt plötsligt full storm o regn. Efter en stund sol igen. Men kallare idag än igår.





Grann pojken Axel kör över killarnas hopp....

Nä nu skall vi iväg & köpa glass, så Ni får......

Ha dé gött...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0