Å Nu var det Söndag...

Ja dagen började med att vi åkte ner till Stensele jag, min son & Ozzy för att plocka blåbär. Vi åkte förbi ortens Ica afär och köpte oss varsin blåbärs plockare & en hink sedan åkte vi ner. Väl framme började vi vår vandring in i skogen letandes dessa små bär.
tittar noga, finns det några blåbär, jodå där ser jag, vänta lite... men...
vars é dom, aha där nere dom tömmer vi i hinken. Ja medans vi höll på med att plocka, jag & min son, roade sig Ozzy med roligare sager, som att söka godis, det är kul, matte hade laggt ut lite som han skulle hitta & visst hittade han allihopa, jättebra. Å jag måste berömma Ozzy  för när vi var där i skogen så åkte det förbi massor av folk på rullskridskor men han rörde inte en fena utan stannade snällt bredvid mig hela tiden. Det tar sig sa.........

Fångsten av blåbär blev rätt bra tycker jag, efter plockandet vill min son klappa hästarna igen så vi gick över dit & klappade uj,uj nu äter han upp mina skor tänker min son ja här är det bra med häst kort, här kommer några fina kort jag har tagit på Ozzy han é så grann.
 
Ja sedan for vi på Ica en sväng till för att köpa en pajform, min son vill att jag gör blåbärs paj, hm...ja om nu mina släktingar i Uddevalla läser detta så tänker dom nog, vojne,vojne hur skall detta gå. Hon kan ju inte laga paj.......På Ica mötte vi min sambos kusin T & hans dotter M. M följde med oss hem & ville leka med E & hjälpa oss med pajen, perfekt, hjälp i köket det är man ej van vid. Väl hemma börjar jag att rensa blåbären.......vad har jag gett mig in på. Så här ser dom ut  rensade& sen var det tydligen bara att göra smulpajen, lite mjöl,socker & massa margarin & kleta ihop, så här sågdetta utsedan när det vart färdig skall det strös över blåbären i formen & detta skötte M & E om, dom var jätte duktiga. in i ugnen. Sedan vänta i 20 minuter. Medans vi väntade hoppade M & E i hoppborgen& det gick vilt till kan jag lova. Sedan så var det dax för PAJ, här kommer den som ni ser är den äten utav så den måste ha blivit god, själv äter jag inte paj så jag har ingen aning. Sedan stack dom ut igen för att hoppa mera. Men nu skall vi snart köra hem M för det är upp tidigt i morgon igen så till nästa gång !! Ha dé .....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0