Lördags morgon......

Blev jag väckt av min som kl 07.30 med önskan, snälla mamma vi kan väl baka bullar. Puh, ja ja så det var bara att pallra sig upp koka gröt så vi fick frukost, undertiden gröten blev färdig gjorde jag i ordning degen till kanelbullarna. När degen var jäst & vi ätit frukosten färdig var det bara att sätta igång & kavla & det skall kavlas hit & det skall kavlas dit det måste ju vara en jämn deg men det fixade E kanon bra, han är jätte duktig, sedan var det bara att pensla på göret som skall vara inne i bullarna när detta så var klart, rullade vi ihop degen till en lång rulle som vi skar i 20 stycken ungefärligt lika stora bitar & lade dom i sina formar & där skulle dom ligga under bakhanduk i 45 minuter, undertiden passade jag vår granne O som det är full fart på & E & A spelade ding, ding på tv spelet. ÅÅÅ vad lång tid 45 minuter är när man väntar, men nu har 45 minuter gått så nu skall det penslas & strös på pärlsocker & schyss in i ungnen i 10 minuter & nu när 10 minuter har gått ser det ut så här . Dom första att smaka var E & A med ett stort glas mjölk, åååå vad goda dom blev.

Sedan ringde E´s kompis L & ville att E skulle komma dit , så jag körde honom dit & där skall han vara nu till kl: 15.30. Så jag skall passa på att ta en cykeltur med Ozzy, han behöver träningen, tro mig. Vi var iväg en sväng igår & då var han sådär tokig igen. Men det är bara att träna på.

Men först blir det lite bilder på mina fina blommor i min trädgård, det är nog det sista man ser av dem, för nu i veckan har dom lovat snöblandat regn här uppe.
baksidan av altanen växer det så det kankar
Insidan av altan staketet lika så.
min bebbe, solrosen som bara skjuter i höjden men ej vill slå ut om jag tittar i blomman så vill den slå ut men blir det nu snöblask & kallt så lär han ju (tyvärr) frysa ihjäl.


Nä nu får det vara bra för denna gången, Ha dé.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0