Ja nu är veckan slut...

Och mycket har hänt. Förra Lördagen , ja vi kan börja med förra Tisdagen då började gubben få stark värk i sin rygg. Vi ringde otaliga gånger till sjukstugan men det resulterade endast i en massa tabletter. Ingen som ville ta tag i själva problemet till varför han hade så ont. I Slutet av förra veckan eskalerade värken för honom .

Så förra Lördagen ringde jag sjukstugan å dom kom en sköterska hem & gav honom 2 sprutor som skulle ta bort hans smärta  eller lindra den trodde dom. Det som hände var att han hade lika ont bara en 20 minuter efter hon åkte iväg. Så då tog jag & ringde ambulans.

Ambulansen kom & tog med honom upp på sjukan, där dom kom fram till att han skulle köras till Lycksele lasarett, väl framme där, så kom dom fram till att bäst var nog att han fick åka till Umeå Sjukhus. Där dom konstaterade att hans smärtor var något dom aldrig tidigare hade sett. Dom beslutade sig för att ta en magnetröntgen så dom kunde se vad som hänt. Det vara bara dé att gubben hade sån värk så dom fick söva honom för att han skulle kunna ligga stilla.

När denna magnetröntgen sedan var klar visade det sig att en disk på 4:de kontan sprukit & vätska från denna rinner ut i nervtrådarna . Därav denna smärta.

Så nu har han kommit hem & jag har fått ta semester för vård av sambo. Min söta lilla gubbe behöver pysslas om.

Han har fortfarande väldans ont när han försöker sig på att gå upp..
 
Det jag tänker på nu är att tänk om dom kunnat lyssna på oss tidigare uppe på sjukstugan, då kanske han hade sluppit all smärta han gått igenom min lille gubbe......Ja inte har sjukvården gått framåt sedan jag sist trätte med dom när min mor var svårt sjuk 1995. Snarare båkåt i tiden....

Nä nog om tråkigheter nu...Jag har inga filmer denna gången men lite kort...

 Edwin innan matcherna i Söndags

 Två laddade grabbar...Sebastian & Edwin, klara för drabbning...

Sedan har Edwin fått små söta zebra finkar av sin snälla faster Kerstin, å dom é så kul...

 Här har Ni..Svenne & Lotta....



Nä nu skall jag hjälpa gubben, han é hungrig...

Ha dé gött

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Hej på er! Jä...igt tråkigt Micke. Krya på dig men se för bövelen till att rören är täta!

Västsverige hälsar med stora, gulliga kramar...

2010-03-06 @ 00:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0