En kall vinterdag.....

Ja idag har vi nått upp till -18 grader å burr , burr. Men en som trottsade det kalla vädret var Edwin på sina nya skidor han skulle bara ut & åka å duktig é han.. En annan som tyckte det var hääärligt att springa runt & hoppa i snön är Ozzy ååå vad han tycker det är skoj, det tråkiga är att han får ont i ena sin tass när det blir för kallt så man kan inte gå något längre med honomhan é så fin min lille kille......

Ja just det imorse kom jag på våran lilla fågelmats tjuv, herr ekorre satt i trädet & mumsade i sig alla godsaker jag har hängt ut attans vad elak jag blev.... hm. 2 stycken mathållare har jag hängt ut , 1 har herr ekorre gjort sönder, den lille rackar´n. Ja ja. Sån´t é livet..

Fick ett sött sms av min brorsdotter M på hennes lille Valle, å kan Ni tänka Er,  dom har fått snö även I Uddevalla en söt liten kille....Valle
Å även ett fint sms av min storebror G på en grann solnedgång på Västkusten, dé inte annat än att man får lite hemlängtan...

Nu blir det lite fiiiina vinterbilder till bjuds.



Och dagen avslutades som vanligt på hockeyladan med träning för Edwin och på Onsdag skall han börja på Skidkul där dom får lära sig åka längdskidor..Härligt han håller i gång den lille parveln.

Nä nu skall vi läsa en tomte saga ..

Ha dé gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0