1:advent é dé ju idag.....

Å snön bara fortsätter att falla, har nu varit ute igen & skottat bort en heldel. Hoppas INTE på mer just nu iallafall.

Nu har jag fått upp mina julgardiner i köket
å nya é dom synd att telefonen börjar balla ur , det blir mörka bilder tycker jag. Men men

Edwin var med ute & lekte en sväng i snön, han skulle bygga en snögrotta här tas dom första spadtagen å vips så har man en en liten snögrotta . Medans Edwin byggde sin grotta, & jag skottat klart jobbade jag lite med Ozzy, & döm om min förvåning när vi jobbade på så hörde jag grannens hund kom ut å när han visar sig brukar Ozzy sticka iväg som en raket  Men inte idag inte, nejdå , jag sa bara  "stanna" å  han stannade. Så än finns dé hopp.
Å kolla grann hunden, äh det skiter jag i stannar här hos matte, för dé sa hon ju.....
En 1:a advent bild....

Nä nu skall jag laga middag till mig & Edwin, gubben & storebror é på väg till Skellefteå på hockey, storebror skall spela.

Å sen har ju Edwin hockeyträning........

Ha dé gött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0