Häärliga vår....

Ja då kom den åter tillbaka...våren. Jajjemensan i morse var den borta, snön alltså & vi har haft +6 grader hela dagen. Underbart. Så korta vintrar skall vi ha varje år tycker jag..hehehe

Igår körde jag hårt med Ozzy, rastade honom ordenligt innan vi gick en långpromenad, Edwin var oxå med. Träningen bestog i att han EJ fick gå före mig, endast hålla sig bakom. Och han fattade galoppen ganska fort, gjorde några försök i början men gav sedan upp när han insåg att det är JAG som bestämmer.

Vi stannade till & hälsade på dom på jobbet där INGEN fick ens säga ett pip till Ozzy, han tyckte att hela situationen var gör jobbig, men det gick bra. Hans pipande kom i intervaller, men tillslut hoppas jag han slutar helt med detta. Så man kan stå stilla & prata med folk utan att han sitter & piper.

Det bästa med att Edwin är med när vi tränar är att han blir ett störande moment, låter lite taskigt men så är det, eftersom Ozzy ser Edwin som sin så är det kanon bra att ha med honom när jag tränar. Beroende på vad träningen innehåller så klart.

En annan sak som jag måste få bort är att när vi skall gå ut, blir Ozzy hel tokig hoppar runt som en tok & skäller & gnyr. Jag brukar platslägga honom men han slutar ej att gny & skälla, vet inte riktigt hur jag skall gå till väga där.
Här är innan färden ut igår , & innan jag tagit fram mna kläder så han ser vad som skall ske....

Annars är det ju skolfoto dax & Edwin har fått sina å herre gud säger jag bara, hur skall detta sluta ....
En färgglad kille vart dé iallafall. Jo han blev jätte snygg......

Store bror K´s kort kom igår & dom blev oxå jätte fräcka dom hade skojat till det lite mer ...
Ja dom är härliga dom små liven....

Idag är det ju tisdag å då är det dax för House, underbart.

Men igår kollade jag Cesar Millan, fy vad otäckt när hundarna rök ihop & blodet sprutade, jag fick ändra kanal för jag kan inte se sånt. Sedan förstår jag inte dom som hade denna hunden som Cesar försökte hjälpa att dom ej förstog vad Cesar sa . När han erbjöd sig att ta över deras hund så dom kunde få en hund utav honom som var stabil...Å dom antog INTE denna hjälp.....ja ja.


Sedan var det ju dax för ett nytt hundprogram med Fredrik Steen , mja jo han var väl helt okey, men det var ju nått helt annat än Cesar Millan, men på ett positivt sätt. Ett alldeles för kort program bara tycker jag, kunde gött va 1 timme långt.

Nä nu har jag tjötat nog för idag. Så till nästa gång....

Ha dé gött.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0