Skoter inköp.....

Ja i Fredags var gubben & sonen K iväg till Kalix & inhandlade en skoter till K. Så nu går han bara & suktar efter snö, för den varan har vi ingenting av i stort sett endast lite skrap på backen som kom i natt. Dé ru Jenny, dé har snöat......
Här är den K´s nya skoter, den låter som bara den men en riktigt snygg skoter tycker jag.

Gubben anonserade ju i förra veckan att  "nu slutar jag med hockeyn" men det tog endast nån dag så var han igång igen, har tränat hela veckan & igår spelade dom mot Teg, å dom spelade riktigt bra grabbarna trots förlust med 4-2 så var Storuman det bästa laget, förlorade på grund av 2 skit mål i baken. Men det är bara att skaka av sig & ta nya tag.
Edwin kollar in matchen
Full fart...
Gubben på väg in för 2:a perioden...


Edwin var i Fredags på besök hos kompisen L , dom hade lekt, bastat & duschat så när jag kom & hämtade honom så var han jätte trött, & somnade tvärt när vi kom oss hem.

Innan vi for på matchen hade vi även  kalas för K som fyllde 16 år i Fredags, då åt vi tårta & mådde gött , Edwin´s kompis L kom då in & passade på att vara här hela dagen & fökjde oss på hockey matchen
Ritar för fullt...
Å vilken färg skall jag ta ????

När matchen väl var slut följde även M med oss hem & stannade en stund.

Det börjar ju bli kallt ute nu så fåglarna behöver ju lite mat från oss, så jag & Edwin var ute en kväll & satte upp 2 stycken matskålar (eller vad det nu heter) till dom.


Å gissa om dom blev glada, vi har redan fyllt upp dom i 2 omgångar....

Nu är det Söndag & klockan är 10.20, men när jag slog upp mina blå 07.00 & tittade ut fick jag denna syn
Ahh det har snöat inatt....

En som gillade snön är Ozzy å gud vad kul......

Så nu har den kommit, nu kan den försvinna igen, vi har sett den, vill inte ha mer nu.......

Jag vet 2 som är glada att den börjar komma, 1. Min tokiga kollega & vän Jenny.....
                                                                                    2. K som är så skoter k... så han håller  på att spricka

Nä nu skall jag ta tag i frukosten, så till nästa gång

Ha dé gött......

Kommentarer
Postat av: Tokiga J

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!!!!!!! JA! Äntligen, men det lär väl försvinna lika fort igen dessvärra :(



Dakira diggade snön kan jag lova, ögonen höll nästa på att ploppa ur henne :) Så hela dagen har hon ätit snö så jag antar att hon lär väl villa kissa hela natten.

:)

Ha en skön dag i morgon, du ser väl om jag lever på Tisdag :o/



Jo, hälsa E

2008-11-02 @ 20:38:08
URL: http://amrenofredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0