Hundkurs....

Ja idag var det så äntligen hundkurs hela dagen med Kia  en underbar & gör duktig tjej. Vi startade klockan 09.00 på skidstadion med lite snack om passivitet & koppelträning . Vi gick en runda med våra hundar för att få dom till att inte dra i koppel, sedan var det  "hm" passivitet, å det gick inte, för Ozzy, men där kom Kia in & visade vilket fel jag gör & har gjort & hur jag skall ändra detta med att vara konsekvent, så nu är det bara att öva på. Lite bilder från förmiddagen
Molly med matte

Dakira med matte
Frågestund med Kia
Inte dra i koppel övning
Rozzy drar iväg matte till
Dakira  & tar sig en liten bus paus
Hemma på lunch, då föll Ozzy i passivitet

Efter lunchen skulle vi träffas på parkeringen utanför Akkan, väl där så skulle vi dela på oss & köra lite övningar med störning, ujujuj, men faktiskt det gick jätte bra. Jag & Ozzy gick & satte oss utanför Swedbank på en bänk ihop med Rozzy med matte & döm om min förvåning jag fick till det så Ozzy fattade tillslut att det är jag som bestämmer.

Lite bilder från eftermiddagen kommer här.
Kia visar vi lyssnar & även hundarna visar sig intresserade
Rozzy gömmer sig bakom mattes ben
Spännande säger Tindra som nu fått följa med istället för Dakira.
Å sötnosen Molly var så duktig
Rozzy snygging wow, ja både matte & hund tar sig en välförkänt vilopaus
Här går Kia med sin hund, vi stog i en stor ring så skulle alla gå emellan för att på så sätt få en störning på dom hundarna som satt bredvid sina mattar & hussar .

Dagen led mot sitt slut & vi samlades det sista vid Kias bil & pratade igenom dagen & ställde dom frågorna vi hade till henne jag kan ju bara säga det, att man är ju helt slut. Så det är inte bara hunden som får träning utan en själv oxå. Ozzy ligger just nu & snarkar på sin plats, jag & gubben skall köpa oss varsin pizza gött. E har ätit hos faster M. Där han varit hela dagen & allt hade bara gått jättebra.

Ja just det E fick en ny keps igår en Fox keps å han är så stolt över den

Men just det, virrig som jag är ibland, så glömde jag ju att ta med mig Ozzy´s vattenskål in i bilen när vi skulle åka & hämta E när hundkursen var slut, så nu ser vattenskålen ut så här efter att jag backat på den.......

Nä nu vill jag bara tillägga att jag hoppas av hela mitt hjärta att Kia kommer tillbaka till oss snart igen för en kurs, för hon är kanon. Kram på dig Kia....

Nä nu får det vara bra för idag... Ha dé


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0