Påskafton....

Började med att vi vaknade 06.30, ja dé é inte klokt. Man vaknar lika tidigt som när man jobbar, men fördelen nu när man är ledig é ju att man kan ligga kvar å dröna ett tag i sängen. Dé gjorde vi idag , jag å Edwin. Gubben har jobbat idag....

Ahh va skönt att ligga å slappa....

Sedan var det upp ur sängen, börja med frukost. Gröt & ägg, mumma....Till min besvikelse när jag klev upp så var dé dimmigt å tråkigt väder...

Efter frukost bar dé iväg till Ica för att inhandla lite mjölk  m.m. Sedan var det dax för en promenad med Ozzy, vilket inte Edwin var så förtjust i., men väl hemma så hade himmlen sprukit upp, dé var gör varmt. Så repris från igår blev att vi satte oss på baksidan å solade .....

Balans övning....





Gubben kom hem vid 15.00 tiden å tyckte att jag varit lite lat...hmhm, som inte börjat få bort snön från verandan. Min kontring  - Jag solar !!! (hehehe)

Muttrandes tog han tag i saken själv....

Men fick go hjälp av Edwin

Som kämpade jätte bra...

Å hej....

Å hå.....

Kämpa på.....



 Å vips så var all snön borta från verandan......

Jag har fått lite sms även idag från Västkusten...

Så här gött har dom dé .....

Valle, Valle...vilken ställning du har ......

 Å så här ser dé ut i rabatten i Uddevalla...Ett kort från Yvonne, mamma till Michaela & Robin

Å en hälsning från Tärnafjällen kom från grannbarnen Axel & Olle



Själva har vi ätit en jätte god Påsk middag...

Köttbullar, prinskorv, potatis, rödbetssallad & vi testade nått nytt... Ingen skinka fanns att köpa så vi köpte kalkon, å dé var gör gött... Men dé bästa av allt var ju

Räker, å herre gud va gött....Både att doppa i majonäs, å att äta dom på en ägghalva med kaviar på.....

Nä nu var dé väl ingé mera så.....


Ha dé gött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0