Söndag igen, å dax för...

Laddning, imorgon är dé jobb....Känns tungt att helgen redan är över. Ja, ja sånt é livet.

Annars fortsätter vintern att hålla ett grepp om oss här uppe...





Jo snön har även fallit under veckan som gått. Å snö högarna vill inte smälta bort, igår var dé minus grader, å idag blåser det smådj.....

Nu längtar man desperat efter sol & värme, speciellt när man har så goa vänner i Uddevalla som ej är sena med att skicka små fina sms för att visa hur långt våren kommit där.....

Min goa vän Maria skickade igår en bild från hennes tomt, där träden nu står i blom......

Ja man blir ju lite avis....

Den som väntar på nått gått.......

Idag var det badning för Ozzy gick bra han börjar förlika sig med tanken att när badning sker är det ingen ide att streta emot, kloklippning där gjorde jag en miss på en klo idag så den började att blöda. Konstigt visade Ozzy inte att det gjorde ont, stackarn. Men jag tycker det är svårt att klippa klorna speciellt dom klorna som är helsvarta.

Edwin å en kompis fick tag på en sax på skolan i veckan, å hej å hå vad gjorde dom med den tro. Jo dom klippte sig själva. Edwin hade ett jätte hack i luggen fram, den andre killen har jag ej sett ännu....

Så igår tog jag fram gubben´s klippmaskin & klippte Edwin så nu ser det bättre ut.

Ny klippt & fin.....

Ja det är mycket bus i den grabben just nu, han fick ta fram sin cykel i veckan, med förmaningen..Inget cyklande på vägen....Jo,jo två gånger har jag & hans kompis föräldrar varit ute & letat dom , så igår blev det cykel förbud å cykeln åkte in igen....

Nä nu skall jag lägga mig å slappa på soffan...så.....

Ha dé gött....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0