Åhh vad jobbigt med rubriker...

Ja dé kan va jobbigt att sätta rubrik på det man vill skriva för många gånger innefattar ett inlägg många dagar. Söndagen var vi å åt gött ute, så då slapp jag laga middag. Sedan på Måndagen började jobbet igen å det var faktiskt skönt. Skönt att träffa alla, å komma in i alla rutiner igen. Sen dröjer det väl visserligen inte så länge innan man är less igen.....

Veckan har lunkat på, å idag fick jag skämmas på jobbet... Efter Lunch kom ett blommsterbud in på jobbet, jag kollade tvärt tog ett samtal å fortsatte prata, när jag sedan la på så sa killen att - Detta är till dig Marita ???? Å vad jag funderade tills det tillsist klackade i hjärnan. Ooops inte i år igen.!!!! Jag har missat min & gubbens förlovningsdag !!!!.....IGEN !!

Idag har vi varit förlovade i 9 år... Å dom senaste 6 åren har jag missat denna dagen...

GRATTIS GUBBEN.  ÄLSKAR DIG !!!

 9 stycken underbart fina rosor !!!!

När vi kom hem efter fritids & jobb gick jag ut med Ozzy , sedan blev det middag. Kött, potatis å gräddsås. Sedan började jag å Edwin på ett trädkoje bygge... Jo vi har kommit till stegen inte längre men vi skall fortsätta i morgon...

På kvällen , alldeles nyss vart det go fika...Ååååå sååå gött dé é......Smörstekta kantareller på en hårdmacka...

 Rensning av kantareller som gubben fått av sin morbror Gunnar i Tärnaby... Tack Gunnar du é guld värd !!

 I stekpannan mé dem & med mycket smör & svartpeppar....

 Å på mackan !!! Mumma.....

 Gubben äter dom hellre på en tallrik mé mycket aromat på.....


Sedan har vi fått en kompis här hos oss. En liten lurvig sak på utsidan huset som följer en vart man går....

 Ekorren, Jeppe som jag kallar honom. Han retar Ozzy nått så förskräckligt. Man kan bara skratta åt Ozzy för när han ser Jeppe så tror han själv att han är en ekorre å vill upp i trädet.... Min lille kille..

Ja just dé,  Ozzy fick söka svamp ikväll, å gud vad kul han tyckte dé va. Så jobbar vi mé detta tror jag att Ozzy blir en kanon bra svamphund.....Härligt...

Nä nu skall jag snart hoppa i bingen, avslutar här med ett kort på Edwin när han tycker att han är cool, med  storasyster Elins solglasögon.....

 Yeaaaa !!!!

Ha dé gött !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0