Grattis till en .....

2 : a plats, ja jag tycker att Ni är guld värda &  Ni har gjort en jätte insats ....Vilka undrar väl Ni nu. Joooo Team Uddevalla. Trots att dom föll på mål linjen ...Men den prestation Ni har gjort är kanon..Grattis från en mycket stolt f:d Uddevalla bo...Men rötterna är starka... För att andra skall föstå bjuder jag på ......

Annars har det varit en lång & tuff vecka. Lördagen spenderade jag på jobbet mellan 07.00-16.00 & Söndagen mellan 07.00-12.00. På Söndagen fick jag besök av busige Bosse, en jätte fin golden kille inte fyllda året ännu, så dé é mycket bus i honom
Busige Bosse vill inte lyssna på husse Sven Åke....nä,nä....

När jag hade jobbat klart idag Söndag åkte jag hem, bytte om & tog min egen buse Ozzy på en långpromenad, vi gick först runt halva Storuman sedan gick vi till en stor fotbollsplan som heter Storhälla där vi övade inkallning & sök. Och även där fick vi fint besök, jodå där dök även min goda vän Inger upp med hennes Rozzi .....Så det blev lek & bus åxå inte enbart träning.
Dé luktar mumma....
Ockey jag kommer......
Va vad dé en skoter.....??
Varsegod Matte, jag hittade den.....
Åååå jippie där é ju Inger & Rozzi.....

Godis sök, godis sök  mmmmmm

Ja som Ni ser så har vi haft kanon fint väder idag -13 grader & strålande sol från en klarblå himmel. I morse var dé väl inte så skönt - 18 grader men, men....

När vi väl var hemma efter 2 ½ timme ute så började jag att förbereda middagen, spagetti & köttfärsås. Gott, gotti gott gott... Å nu sitter jag här å plitar....

Jag vill även passa på att önska en av mina brors söner Robin en jätte trevlig resa, nog för att faster kommer att vara orolig för dig men ha dé nu så jätte skoj i Thailand....  jag kommer givetvis att följa dig i din resedagbok. Många goa kramar från faster Märita

Nä nu skall jag gå & göra nån nytta, vad nu dé kan vara...hehe ....

Ha dé gött..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0