Länge sen sist...

Ja nu var dé ett tag sedan jag var här sist. Endel nyheter finns att förtälja. Dels så har vi i några veckor nu haft strålande väder med

 strålande sol & klarblå himmel. Häärligt äntligen har vi åxå fått lite sommar känsla.

Kvällarna har bestått i utomhus aktivitet. Jag & Edwin har några dagar suttit i sandlådan och skapat mästerverk. Nåja Edwin iallafall..

 Ja mamma nu börjar vi så här, jag bygger där å du.....

 Jo men kolla här så här gör man....

 hmhmhm

 Neeeeej, inte såååå du fattar ju ingenting. Akta dig jag fortsätter själv.....

 Man börjar så här...kolla nu

 Å så sedan kommer tunneln...

Färdig. Kolla mamma vad tjusigt.

För en vecka sedan ringde storasyster hem å undrade vad jag trodde att Ozzy skulle säga om han fick en kompis ???? Ja du sa jag först. Nej tack vill inte ha. Men tillsist fick den komma hem iallafall. Å söt är han allt så dé räcker till....Å busig.

Får jag presentera.....


 Svenne. Vår nya familjemedlem...Med mycket fart & bus i.

 Ozzy vill åxå vara med å busa..

Här går Svenne loss på Edwin´s tiger....



2 trötta grabbar...

Storuman dagarna har dé ju åxå varit i helgen, med karuseller & marknad (vojne,vojne) & dansgala på kvällen med E-type som dragplåster .
 På Lördagen blev det lilla kaffekoppen

 Med kompisen Axel



Sedan på kvällen gick jag & Edwin hem å gubben fortsatte på....
 Å diggade som gamlingar gör till E-type.....(hehe)

Söndagen tog vi det bara lungt. Gick en sväng på marknaden. Edwin åkte stora kaffekoppen med storebror & Elin

 I kön till stora kaffekoppen...Elin & Edwin



 Å här bär dé iväg...

Mycket bad har dé även blivit dessa heta dagar.

 Å här springer han i...

 Storasyster var åxå badsugen



Ja just dé vi jobbade ju åxå i Lördags. Storuman Energi hade en egen monter....Där vi stog & pratade el & presenterade Vindkraften

Här ställer Elin å pojkarna upp tältet inför Lördagen

 Gubben gav oss en hjälpande hand..



Som tur är verkar vi ha en tålig hund vad annbellangar värmen. För är man ute och påtar på i trädgården så lägger han sig gärna mitt i solen..

 Här slappar han & har dé skönt...

Nybadad gosegris....

Har även fått ett sms på 2 riktiga snyggingar från Västkusten...

Valle & Michaela.....

Nä nu Ni, dé vart mycké idag. Men men nu är dé dax att gå ut med Ozzy å sedan försöka somna i värmen

Så ha dé nu så gött....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0