Hemlängtan....

Jo några dagar nu har jag haft en jätte stor hemlängtan.. Den gör sig påmind emellanåt. Just nu tror jag det beror på det sorgliga besked jag fick i veckan, å min stora känsla är att jag vill finnas nära för dom som behöver stöd just nu..

Sedan när något sånt här händer så tänker man till lite extra på alla runt om kring en som man har kär...Å alla mina som sitter djupt rotat i mitt hjärta finns ju där hemma....Jovisst Edwin å min familj har jag ju här nära mig men jag saknar dom mina där hemma  extra mycket nu..

Satt igår kväll å surfade på You Tube å ramlade på några videos om just Uddevalla , hahaha ja dom fick mig att le...

Kolla in detta ...


Ja det svänger om killarna, sen om inte texten alltid é så bra. Hade inte en aning om att det fanns en sång om Uddevalla ...

Sedan råkade jag hitta en till där jag skrattade gött åt dialekten, vojne vojne. Har jag låtit så här ???? (eller  låter ??)



Hahahahah jag sånna härliga killar. Gött att höra

Idag har faktiskt solen tittat fram, jo först fick man riktigt fundera på vad det var som lös så starkt i ögonen när man åkte ut . Dé é -5 grader klarblå himmel. Underbart.

Edwin tog ju vaccinations sprutan igår, det gick kanon bra, han vart trött efteråt å somnade en timme när vi kom hem. Han har lite ont i armen å fått lite feber. Men han tyckte inte att spruta kändes alls...Det är mer tåga i honom än i hans mor....

Nä nu skall här städas å plocka fram advents grejer, vi skall pynta lite ikväll jag å Edwin...

Ha dé gött.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0