Nu var jag här igen...

Ja nu var dé några dagar sedan sist, men tiden går så otroligt fort så man hinner ju knappt mé själv. Edwin har ju börjat 1:an nu så nu har dé börjat mé läxläsning, & i Måndags fick han sin första läxa. Hm, matte.... Inte mitt starkaste ämne men han klarade detta galant helt själv.

Ja som ni förstår så gick ju loppisen i helgen över förväntat. Mycket folk, & mycket roligt folk. Så detta gav mersmak, så nu skall vi även vara med på en bordsloppis i Skarven den 20:de September. Kul

Fullt pådrag är dé även på jobbet, så där har vi inte många andningspauser just nu .

Igår gick strömmen här i Storuman för andra gången på mindre än en vecka. Det började så fint vid lunch med ösregn & dunder å brak. En riktig åskknall. Sen gick dé några timmar, jag tror dé var vid 16,15 som strömmen försvann. Å den var borta till 19,30.

Så dé blev ingen middag igår utan vi gick ut på baksidan å grillade lite körv, snaling som min pappa säger.

 Gubben & Edwin

Nu har även mina blommor börjat ta fart, ja dé var så dax. I September, ja då kommer dom när dé snart é dax att plocka bort dom innan snön kommer



 Blommor på framsidan som jag fått av Edwin´s faster Monika. Tur vi har henne så dé blommar lite här iallafall. Kram på dig Monika

 Dessa är mina, å hade sommaren varit bättre så skulle dom ha varit nästan helt uppe nu. Men men man får va nöjd ....

Jag har även just nu suttit å laggt in en annons på blocket. Jättefina barnkläder gå in å kolla vettja...

Nä nu skall man hoppa in i duschen, så ni får

Ha dé gött....

 Storfiskar´n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0