Regnig Söndag....

Ja här vräker regnet ner, å då menar jag vräker....Så dé é Söndag som man blir inne sittandes, vi beslöt oss för att åka till Bilisten för att hyra en film. Edwin fick bestämma vilken dé skulle bli.

Och dé blev denna  å den é kanon kul...

Igår kväll kom Edwin halv gråtandes hem, på väg från kompisen Gustav hade han sett en skadad fågel som blev attackerad av skator. Edwin & Gustav fick då med sig den skadade fågeln, la den under en bädd av lövgrenar så den ej syntes . Vi gick dit senare jag & Edwin å där låg han hackad å dann...Vi lade över han lövgrenarna igen å gick hem...

Vi gick dit i morse igen då var fågeln borta. Enligt Edwin hade den flugit iväg...Hoppas dé men jag tror mer på att nått djur kommit ....Å fått sig lite mat...Huvva.. Edwin har blivit som mig, skall rädda allt å alla, jag bar hem skadade fåglar för att vi skulle rädda dom.....

Jag kollade på nyheterna där dom varnade nu inför skolstarten om lössinvation. Dom lössmedlem som nu finns verkar det som om lössen blivit resistenta emot...Huvva ....Å Edwin som har ett sånt tjockt hår...

Så jag mutade Edwin med glass å en hundring igår så jag fick köra med gubbens hårtrimmer, 21 mm...Jag vill inte få hem löss....Å dé é lättare att kolla ett snaggat hår än ett långt hår....





Så här fin blev mammas kille, ja han vill ju iåförsig ha långt hår så han var väl inte så nöjd själv men idag verkar dé ha gått över. Dé växer ju så snabbt ut igen....

Nä nu skall jag fortsätta att titta på filmen. Den é kanonbra.....

Ha dé gött....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0