Måste bara skryta lite...

Detta inslag är taget helt ifrån www.bohuslaningen.se...

Bände vände matchen

UDDEVALLA

Andreas Bände var kvällens hjälte i Agnebergshallen. Målvaktens svettiga straffräddning i slutminuterna räddade Kropps seger.
– Bände vinner matchen åt oss idag, säger Martin Frändesjö, tränare.

Relaterat

Kropps mot Andertorp

Bände såg rejält nöjd ut efter Kroppskulturs seger mot Andertorp. Nyduschad i spelargången förklarade matchhjälten hur han tänkte inför den avgörande straffräddningen som räddade lördagen åt Kropps 57 minuter in i matchen.
– Jag tänkte att nu har jag lyft på benet de senaste 50 minuterna, nu gör jag det inte igen. Det var lite av en chansning, men det funkade, säger han.
Bände höll fötterna på marken, räddade och behöll den oavgjorda ställningen åt Kropps. Två kontringar senare hade laget säkrat segern med 24-22.
Andreas Bände hade en stor dag. I slutet av den första halvleken började målvakten framföra en kusligt lik imitation av en stenmur. Han tog frilägen, distansskott och straffar och såg helt omutbar ut. Huvudpersonen själv valde ödmjukt att lyfta fram lagkamraternas försvarsarbete som nyckeln till hans storspel.
– Jag fick väldigt bra hjälp. De höll det tight. Sen fick jag några räddningar och kommer in i den där zonen där man vill hamna, säger Andreas Bände.
Martin Frändesjö konstaterade att målvakter kan vara bra att ha ibland.
– Han gjorde ett par riktigt bra räddningar i slutet. Det är tack vare dem som vi vågar spela ut de sista minuterna, säger han.
Rasade i andra halvlek
Kropps borde ha avgjort matchen långt tidigare. Laget spelade ett stundtals fantasirikt anfallsspel och drog ifrån Andertorp, som förlitade sig på storskytten Maximilian Jonsson. En kvart in i andra halvlek ledde Kropps med 19-14 och segern såg säker ut. Men som så många gånger tidigare under vintern tappade man en stor ledning i slutet på andra halvlek. Tio minuter senare hade Anderstorp gått ikapp och förbi till 21-22.
– Vi har fem mål upp och tappar. Det ska inte hända och det är något vi måste förbättra till nästa säsong. Jag tror vi slappnar av lite för mycket, samtidigt som vi vilar Johan Svernling, som är väldigt viktigt i försvaret, säger Martin Frändesjö.
Johanssons sorti
Matchen var avskedsföreställning på hemmaplan för högersexan Tobias Johansson. 20-åringen gjorde en värdig sorti och blev bäste målskytt i Kropps tillsammans med Johan Svernling.
– Det är lite tråkigt att sticka, men samtidigt ska det bli kul att komma tillbaka till Sävehof. Jag gillar att jag fortfarande inte förlorat i Agnebergshallen, säger han.
Tobias Johansson återvänder nu till Elitserien, men utesluter inte en framtida återkomst till Kropps.
– Det är nog ganska liten chans att jag kommer tillbaka redan nästa år. Men om ett, två år så kanske. Blir jag klubblös är Kropps definitivt ett bra alternativ, säger Tobias Johansson.

Martin Johansson 0522 - 99000 [email protected]

Inte annat än att man är stolt... Man är ju en STOLT Faster !!!!

Grattis Andreas... Kanon !!!

Många kramar från faster Marita med familj.....''


Ha dé gött ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0